nu har våren kommit på riktigt. har tillbringat senaste dygnet hos kimona. hon bor i skogen nära en sjö, närmsta grannen bor några hundra meter bort och på gården har de duvor som husdjur och även en undulat och en katt. allt det vita på marken är borta och isen smälter. himlen är lika blå som windows startmeny. det känns som april/maj fast att det bara är februari. kände mig så jäkla lycklig och tillfredsställd när jag satt på tåget som tog mig tillbaka till göteborg central. har länge känt mig som en storstadsbo, men när jag tittade på det vackra landskapet och bländades av solen kom jag på att jag vill ha ett hus på landet. när jag är trettio och har levt ett storstadsliv i tio år (och förmodligen börjat känna mig nöjd med fyllor och klubbar) ska jag och min framtida man bygga ett hus (alternativt köpa om jag inte orkar bygga ett eget) utanför stan, på landet och nära till pendeltåget och havet. vi ska ha en stor veranda och en stor öppen spis. vi ska ha höns och producera våra egna ägg, några katter, en vit kanin och två barn. min dröm.

förresten läste jag att active child ska till klubben en hållplats ifrån mig, jag MÅSTE dit. 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

