de senaste dagarna i mitt liv har varit en otrevlig resa inombords. det hela började egentligen på nyårsafton då jag ramlade i en isig backe och fick jag ett sår på min fotknöl. ända sedan dess har jag tänkt ”äsch då, det läker och är snart borta.”. det hände inte… förra torsdagen fick jag veta att det var infekterat och började då med penicillin. jag tänkte ”synd, jag och mina klasskompisar som bokat bord ute och allt, men jag kan ju ha kul utan alkohol också.” jag äter en jättegod vegetarisk rätt, men efteråt börjar jag må illa. jag åker hem och spyr hela den natten och även hela lördagen. hade ingen energi alls, var helt utslagen och orkade inte ens att titta in i tv-skärmen. med min fina systers hjälp åker vi till akuten där det visar sig att jag inte tål penicillinet, de skriver ut ett annat och jag åker hem och påbörjar en ny kur. sakta men säkert återhämtade jag mig, och nu mår jag bra igen! eller i och för sig, såret och infektionen är ju kvar. men jag spyr inte, och aptiten är tillbaka som aldrig förr. har ätit både en vaniljmunk och ett wienerbröd idag. på tal om munkar, ett skämt jag själv kom på idag: ”Om du var kannibal, vad skulle du då välja att äta; kroppkakor eller munkar?”

imorgon får jag sportlov och flyger hem!!! saknar så många som det ska bli så kul att få träffa!!!

Notering | Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

