vi ska skriva en satir-novell i skolan, tänk boccaccios historia om nunnorna som har sex. när jag tänker efter så är det så otroligt mycket i vårat samhälle  som jag stör mig på. typ ”jag står för rättvisa”, men ändå är det ingen som köper fairtrade-produkter, bara för att de kostar två kronor mer. eller jag vaskar 600 kronor för att visa vilken överklass-snobb jag är, istället för att skänka 600 kronor till en människa som håller på att dö i svält. eller jag tänker på miljön och källsorterar, men  kör bensinbil varje dag till jobbet. andra saker jag stör mig på är hur dåligt vi behandlar äldre människor. ett äldreboende ska väl vara ett hem, inte ett fängelse eller en sjukhuskorridor? och varför låter vi inte människor som har ett helvete till liv i det land de kommer ifrån bosätta sig i sverige, när vi i princip bara består av skog? var finns våran medkänsla, hallå folk! störd blir jag. nu ska jag skriva en satir-novell.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till

  1. Gorthel Rauss skriver:

    Gorthel håller så med dig, vi riktar bara in oss på oss själva och visar ingen sympati för våra medmänniskor. Vi är så instängda i det här landet, men i mitt kära Deutschland där var vi allt öppna och beredda på att finnas där för en människa vi knappt kände. Som en fin gest och för att vi var humana och trevliga.

    Dessutom, den där satir-novellen låter väldigt intressant!

  2. Gorthel Rauss skriver:

    Jag heter Gorthel vadådå?🙂

Kommentera

